امروز باغملک بار دیگر شاهد حضور دومین خیر مدرسه ساز در روستایی محروم بود و کلنگ دبستان دو کلاسه در روستای کربلایی قاسمعلی زده شد.

به گزارش باغملک نیوز یکی از آرزوهای دیرینه دانش آموزان این روستا و روستاهای نظیر آنان ، حضور در مدارس نوساز و البته دارای امکانات پیشرفته بوده ، که امروزه با دستان پرلطف خیرین مدرسه ساز شکل عملی به خود گرفته است.


صبح امروز در یکی از روزهای پاییزی نیمه آذرماه  رویداد جالب توجهی قرار بود رخ دهد و زمزمه ها حکایت از کلنگ زنی مدرسه ای نوساز در روستای کربلایی قاسمعلی باغملک داشت.

 

دانش آموزان را شور و شعف خاصی فرا گرفته بود و این را می شد از خوشحالی  آنان از حضور خیرین مدرسه ساز و دیگر مسوولان در روستا فهمید.

 

برق شادی نیز به وضوح درچشمان تک تک دانش آموزان  مقطع ابتدایی این روستا دیده می شد و ذوق و شوق در چهره دختری که نه با فرم مدرسه بلکه با لباس محلی قرمز رنگ خود برای استقبال آمد قابل لمس بود، دانش آموزانی که تا چندی پیش در مدرسه ای قدیمی و مخروبه، با دیوارها و سقف های شکاف خورده درس می خواندند و هر آن ممکن بود از بد حادثه، اتفاقی ناگوار برای آنان رخ دهد.

این دانش آموزان دیگر دلهره درس خواندن در مدرسه قدیمی روستا را ندارند آنان غم چکیدن باران از شکاف های سقف کلاس درس شان را تجربه نخواهند کرد و نیز سوز سرمای زمستان از شیشه های شکسته پنجره های آهنی صورت های آنان را نوازش نخواهد کرد.

 

گروه خیر و نیکوکار، آستین های همت خود را بالا زده اند و امروز باغملک بار دیگر شاهد حضور دومین خیر مدرسه ساز در روستایی محروم  بود.

نشاندن لبخند بر لبهای آینده سازان این دیار و تحقق رویاهای به حق آنان، اگر چه بسیار قشنگ است اما نیاز به اندکی همت از سوی مسوولان و خیرین است تا استعدادهای فراوان و خدادای آنها شکوفا شده و آینده ای زیبا را برای ایران رقم بزنند.

 

مراسم کلنگ زنی  مدرسه شهید راست روستای کربلایی قاسمعلی امروز با حضورخیر مدرسه ساز ، مسئولین شهرستانی ،  مردم روستا و دانش آموزان در این روستا برگزار شد.

 

با همت  خیر مدرسه ساز آقای دردشتی  وبا حضور جمعی ازمسئولان دبستان ۲ کلاسه روستای کربلایی قاسمعلی باغملک با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

 

دبستان شهید راست که توسط خیر مدرسه ساز ،مسئولین و پدر شهید راست کلنگ زنی شد با زیر بنای  70 متر احداث می شود.

 

باتوجه به اینکه شهرستان باغملک به عنوان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می آید و فساد هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی رخ می دهد که بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده بوده و ایمنی کامل ندارد ورود خیرین باتوجه به کمبود امکانات مالی راهی به سوی پیشرفت را در این شهرستان خواهد شد .


داشتن مدرسه ای زیبا و مجهز ابتدایی ترین حق کودکان این سرزمین است ، و هر آنکه در این مسیر تلاش کند، شایسته سپاسگزاری است ، همانطور که کودکان روستای کربلایی قاسمعلی  ، با زبان و نگاه خود از خیرین قدردانی  کردند.

 

picsart_12-06-06-01-44

picsart_12-06-05-58-46 picsart_12-06-05-59-22 picsart_12-06-05-59-46 picsart_12-06-06-02-16

picsart_12-06-05-58-13